Infliacija, kylančios palūkanos, neaiški ekonominė situacija – daugelis svarsto, ar dabar tinkamas metas pirkti automobilį. Šiame straipsnyje – kaip priimti protingą sprendimą neapibrėžtumo laikotarpiu.
Ką rasite šiame straipsnyje
Iliustracija: Ką rasite šiame straipsnyje
- Kaip infliacija veikia automobilių kainas
- Ar kainos kris ateityje
- Pirkti dabar ar laukti – argumentai
- Finansavimo strategijos
- Praktiniai patarimai
Kaip infliacija veikia automobilių kainas?

Naujų automobilių kainos
2020-2024 m. tendencijos:
- Vidutinis kainų augimas: 15-25%
- Priežastys: mikroschemos trūkumas, tiekimo sutrikimai, energijos kainos
2025 m. situacija:
- Kainos stabilizavosi
- Kai kurie gamintojai pradėjo mažinti kainas (ypač EV)
- Bet vis dar 15-20% brangiau nei prieš pandemiją
Naudotų automobilių kainos
Kas nutiko:
- 2021-2022: kainos šoko aukštyn (20-40%)
- 2023-2024: kainos pradėjo kristi
- 2025: grįžta prie normalesnių lygių
Dabartinė situacija:
- Kainos ~10% aukštesnės nei prieš pandemiją
- Bet nusileidžia nuo 2022 m. piūkų
- Gerėja pasiūla
Ar kainos kris ateityje?
Argumentai UŽ kainų kritimą
Naujų automobilių:
- Gamyba normalizavosi
- Konkurencija didėja (ypač EV sektoriuje)
- Kinų gamintojai (BYD, MG) spaudžia kainas
Naudotų automobilių:
- Daugiau naujų automobilių = daugiau naudotų ateityje
- Lizingo grąžinimai padidins pasiūlą
- Ekonominis sulėtėjimas mažina paklausą
Argumentai PRIEŠ kainų kritimą
Struktūriniai veiksniai:
- Gamybos kaštai išlieka aukšti
- Euro 7 standartai = brangesni automobiliai
- Elektromobilių komponentai brangūs
Rinkos realybė:
- Gamintojai mažina gamybą, kad palaikytų kainas
- Pigūs automobiliai nyksta iš rinkos
- "Entry-level" segmentas siaurėja
Mūsų prognozė
Per artimiausius 1-2 metus:
- Naujų automobilių kainos: stabilu arba +2-5%/metus
- Naudotų automobilių kainos: stabilu arba -5-10%
Išvada: Drastiško kainų kritimo tikėtis nereikėtų. Kas "laukia pigesnių kainų" – gali laukti ilgai.
Pirkti dabar ar laukti?
PIRKTI DABAR, jei:
Automobilis būtinas:
- Dabartinis sugedo/nebetinkamas
- Reikalingas darbui
- Šeimos poreikiai pasikeitė
Finansiškai pasiruošę:
- Turite pradinį įnašą (20%+)
- Stabilios pajamos
- Lizingo įmoka mažiau nei 15% pajamų
Rastumėte gerą pasiūlymą:
- Konkretus automobilis už gerą kainą
- Pardavėjas skuba parduoti
- Gera būklė už rinkos kainą
Dabartinis automobilis brangiai kainuoja:
- Dažni remontai
- Didelis kuro suvartojimas
- Nesaugus
LAUKTI, jei:
Automobilis dar tarnauja:
- Dabartinis automobilis normaliai veikia
- Remontas pigesnis nei naujo pirkimas
- Nėra skubos
Finansinė situacija neaiški:
- Nestabilios pajamos
- Nėra santaupų pradiniam įnašui
- Didelės kitos paskolos
Planuojate didelius pokyčius:
- Galimas persikėlimas
- Šeimos padidėjimas/sumažėjimas
- Darbo pasikeitimas
Specifinis modelis:
- Laukiate naujo modelio
- Norite konkretaus EV su geresne rida
Finansavimo strategijos infliacijos metu
Palūkanų tendencijos
2023-2024: Aukščiausios palūkanos per dešimtmetį 2025: Pradėjo mažėti, bet vis dar aukštesnės nei 2020 m.
Tipinės lizingo palūkanos:
- 2020 m.: 3-5%
- 2023-2024 m.: 7-10%
- 2025 m.: 5-8%
Strategija #1: Didesnis pradinis įnašas
Kodėl veikia:
- Mažesnė lizinguojama suma = mažiau palūkanų
- Mažesnė mėnesinė įmoka
Rekomenduojama: 20-30% pradinis įnašas (vietoj minimalaus 10%)
Pavyzdys (20 000 € automobilis, 5 metai, 7% palūkanos):
| Pradinis įnašas | Mėnesinė įmoka | Bendros palūkanos |
|---|---|---|
| 10% (2 000 €) | 356 € | 3 360 € |
| 20% (4 000 €) | 316 € | 2 960 € |
| 30% (6 000 €) | 277 € | 2 620 € |
Strategija #2: Trumpesnis laikotarpis
Kodėl veikia:
- Mažiau laiko = mažiau palūkanų
- Greičiau atsikratysite įsipareigojimo
Trūkumas: Didesnės mėnesinės įmokos
Pavyzdys (16 000 € lizingas, 7% palūkanos):
| Laikotarpis | Mėnesinė įmoka | Bendros palūkanos |
|---|---|---|
| 3 metai | 494 € | 1 784 € |
| 5 metai | 316 € | 2 960 € |
| 7 metai | 242 € | 4 328 € |
Strategija #3: Pigesnis automobilis
Realybė: Infliacijos metu protinga koreguoti lūkesčius.
Vietoj 25 000 € automobilio – svarstykite 18 000 €:
- Mažesnės įmokos
- Mažesnis stresas
- Daugiau laisvės biudžete
Strategija #4: Naudotas vietoj naujo
Naujo automobilio nuvertėjimas:
- Per pirmus metus: 15-25%
- Per 3 metus: 35-45%
Strategija: 2-3 metų automobilis su maža rida
- Jau praėjo didžiausią nuvertėjimą
- Dar turi gamintojo garantiją
- 20-30% pigiau nei naujas
Praktiniai patarimai
Iliustracija: Praktiniai patarimai
Biudžeto taisyklė
Automobilio kaina neturėtų viršyti:
- 50% metinių pajamų (pirkimas)
- 15% mėnesinių pajamų (lizingo įmoka)
Pavyzdys:
- Metinės pajamos: 30 000 €
- Maksimali automobilio kaina: ~15 000 €
- Maksimali mėnesinė įmoka: ~375 €
Avarinės situacijos
Jei dabartinis automobilis sugedo, o pinigų nėra:
-
Pigus laikinas sprendimas
- 2 000 - 3 000 € automobilis
- Leis taupyti geresniam
-
Mažas kreditas
- Pirkti nebrangų automobilį
- Mažesnė rizika nei brangus lizingas
-
Nuoma trumpam laikotarpiui
- Kol situacija stabilizuosis
- Brangu, bet nėra ilgalaikio įsipareigojimo
Derybų galia infliacijos metu
Kas pasikeitė:
- 2021-2022: Pardavėjų rinka (jie diktuoja)
- 2025: Pirkėjų rinka (jūs turite galią)
Išnaudokite:
- Daugiau aikštelių turi sunkumų parduoti
- Derėkitės drąsiau
- Prašykite papildomų priedų
Daugiau apie derybas: Kaip derėtis perkant automobilį
Elektromobiliai vs tradiciniai infliacijos kontekste
Elektromobilių kainos
Tendencija: Kainos KRINTA
- Kinų gamintojai (BYD, MG) spaudžia rinką
- Tesla mažina kainas
- Baterijų kainos mažėja
Strategija: Jei svarstote EV – dabar geras metas. Kainos mažėja, pasiūla didėja.
Tradiciniai automobiliai
Tendencija: Kainos STABILIOS arba kyla
- Euro 7 brangins gamybą
- Gamintojai pereina prie EV
- Mažėja modelių pasirinkimas
Strategija: Jei norite benzininio/dyzelinio – nelaukite drastiško pigimo.
Scenarijų analizė
Scenarijus A: Pirkti dabar
Prielaidos: 15 000 € automobilis, 20% įnašas, 5 metai, 7%
- Pradinis įnašas: 3 000 €
- Mėnesinė įmoka: 237 €
- Bendros išlaidos: 17 220 €
- Turite automobilį DABAR
Scenarijus B: Laukti 2 metus
Prielaidos: Kainos nukris 10%, palūkanos nukris iki 5%
- Automobilio kaina: 13 500 €
- Mėnesinė įmoka: 203 €
- Bendros išlaidos: 15 180 €
- Sutaupymas: ~2 000 €
BET: 2 metus neturėsite automobilio (arba dabartinis kainuos papildomai)
Scenarijus C: Laukti 2 metus, bet kainos nekrenta
Prielaidos: Kainos lieka tokios pat, palūkanos 6%
- Automobilio kaina: 15 000 €
- Mėnesinė įmoka: 232 €
- Bendros išlaidos: 16 920 €
- Sutaupymas: ~300 €
Išvada: Rizikuojate 2 metus dėl galbūt minimalaus sutaupymo.
Dažnai užduodami klausimai
Ar automobilių kainos kris 2025-2026 m.?
Tikėtina, kad naudotų automobilių kainos šiek tiek sumažės (5-10%). Naujų automobilių kainos greičiausiai liks stabilios. Drastiško kritimo tikėtis nereikėtų.
Ar verta imti lizingą su dabartinėmis palūkanomis?
Jei automobilis būtinas ir galite sau leisti įmokas – taip. Padidinkite pradinį įnašą, kad sumažintumėte palūkanų naštą. Palūkanos jau mažėja nuo 2023 m. piko.
Kas geriau infliacijos metu – naujas ar naudotas?
Naudotas 2-3 metų automobilis dažniausiai protingiausias pasirinkimas. Išvengsite didžiausio nuvertėjimo, o kainos jau sumažėjusios nuo piko.
Ar verta pirkti pigų automobilį ir laukti geresnių laikų?
Tai gali būti gera strategija, jei dabartinis automobilis netinkamas. 3 000 - 5 000 € automobilis gali tarnauti 2-3 metus, kol ekonominė situacija aiškėja.
Išvados
Mūsų ekspertų rekomendacija
Infliacija ir ekonominis neapibrėžtumas neturėtų paralyžiuoti sprendimų:
Pagrindinės taisyklės:
-
Jei automobilis būtinas – pirkite
- Negalite "atidėti" būtinybės
- Prisitaikykite prie biudžeto
-
Jei galite laukti – laukite, bet nedaug
- 6-12 mėnesių gali pagerėti sąlygos
- Ilgesnis laukimas – negarantuotas rezultatas
-
Finansinė higiena svarbiau nei laikas
- 20%+ pradinis įnašas
- Įmoka mažiau nei 15% pajamų
- Avarinės santaupos po pirkimo
-
Naudotas automobilis – protingiausias pasirinkimas
- Mažesnis nuvertėjimas
- Mažesnė rizika
Geriausia strategija: pirkti tada, kai JUMS reikia, o ne tada, kai "rinka ideali" – nes idealaus momento nebūna.
Reikia pagalbos renkantis automobilį pagal biudžetą? Susisiekite su WheelStreet – padėsime rasti geriausią variantą jūsų situacijai.



