Naudoto automobilio patikra gali sutaupyti tūkstančius eurų. Per 30-60 minučių apžiūros galite aptikti paslėptas problemas, kurios vėliau kainuotų brangiai. Šiame straipsnyje – žingsnis po žingsnio instrukcija.
Ką rasite šiame straipsnyje
Iliustracija: Ką rasite šiame straipsnyje
- Patikros prieš susitikimą
- Išorinė apžiūra
- Salono tikrinimas
- Variklio ir mechanikos patikra
- Bandomasis važiavimas
- Dokumentų tikrinimas
Prieš susitikimą

1. VIN ataskaita
Būtina: Patikrinkite VIN ataskaitą PRIEŠ važiuodami žiūrėti.
Ką sužinosite:
- Ar buvo avarija
- Ar rida tikra (kilometražo istorija)
- Ar nebuvo vogtas
- Eksploatacijos šalys
Kur tikrinti: carVertical, AutoDNA, Regitra
Daugiau: Kaip skaityti VIN ataskaitą
2. Išstudijuokite modelio problemas
Google: "[modelis] [metai] problemos" arba "[model] common problems"
Žinosite:
- Kokių gedimų tikėtis
- Ką tikrinti ypač atidžiai
- Ar problema buvo išspręsta (atšaukimai)
3. Pasiruoškite įrankius
- Žibintuvėlis (telefono tinka)
- Magnet (tikrinti kėbulą)
- Popieriaus lapas (tikrinti išmetamas dujas)
- Užrašų knygelė
- OBD2 skaitytuvas (jei turite)
Išorinė apžiūra
Kėbulo būklė
Dažymo patikra:
- Žiūrėkite automobilio kėbulą iš šono, žemu kampu
- Ieškokite "apelsinų žievelės" efekto (perdažyta)
- Palyginkite spalvos atspalvį tarp panelių
- Patikrinkite magnetuku – jei netraukia, yra špaklis
Tarpeliai tarp panelių:
- Turi būti vienodi visur
- Netolygūs tarpeliai = avarija arba blogas remontas
Rūdys:
- Patikrinkite ratų arkas
- Durų apačias
- Bagažinės kraštus
- Po kilimėliais bagažinėje
Stiklai
- Patikrinkite gamybos datas (turi sutapti)
- Ieškokite įtrūkimų, nubraižymų
- Priekinis stiklas – ar nėra "žvaigždučių"
Stiklo data: Mažas taškelių/simbolių žymėjimas kampe. Jei priekinis stiklas naujesnis – galbūt buvo keistas po avarijos.
Žibintai
- Ar visi veikia (artimosios, tolimosios, rūko, gabaritai)
- Ar nėra drėgmės viduje
- Ar plastikas ne matinis (senėjimo ženklas)
Padangos
- Protektoriaus gylis (min. 3-4 mm žiemai)
- Netolygus dilimas = pakabos/geometrijos problema
- Ar visos 4 vienodos markės ir modelio
- Pagaminimo data (DOT numeris) – ne senesnės nei 5-6 metai
Po automobiliu
- Pažiūrėkite ar nėra alyvos/skysčių dėmių
- Išmetimo sistemos būklė
- Aiškios rūdžių žymės
Salono tikrinimas
Ridos patikrinimas
Fiziniai nusidėvėjimo požymiai:
| Rida | Laukiamas nusidėvėjimas |
|---|---|
| mažiau nei 50 000 km | Minimalus – viskas kaip nauja |
| 50-100 000 km | Lengvas – vairo odos blizgėjimas |
| 100-150 000 km | Vidutinis – sėdynių, pedalų nusidėvėjimas |
| daugiau nei 150 000 km | Aiškus – išdilę mygtukai, nutrintos sėdynės |
Jei rida maža, bet nusidėvėjimas didelis – SUKTA RIDA!
Sėdynės ir apmušalai
- Įplyšimai, nutrynimai
- Dėmės (ypač ant lubų – rūkymas)
- Ar sėdynės reguliuojamos sklandžiai
Prietaisų skydelis
- Užveskite variklį – ar nedega jokios lemputės?
- "Check engine" – rimta problema
- ABS, Airbag lemputės – brangūs remontai
Triukas: Kai kurie pardavėjai išima lemputes. Įjungus užvedimą, VISOS kontrolinės lemputės turi trumpam užsidegti ir užgesti.
Elektronika
Patikrinkite VISKĄ:
- Visi langų pakėlėjai
- Veidrodėlių reguliavimas
- Oro kondicionierius (ar šaldo?)
- Šildymas
- Radijas/navigacija
- Sėdynių šildymas
- Liuko veikimas
Kvapai
- Pelėsių kvapas = vandens patekimas
- Degėsių kvapas = variklio/elektros problemos
- Per stiprus gaiviklis = slepia kažką
Variklio ir mechanikos patikra
Variklio skyrius (šaltas variklis!)
Svarbu: Tikrinkite PRIEŠ užvedant. Jei pardavėjas jau užvedė – prašykite atvėsinti.
Skysčių lygis ir būklė:
| Skystis | Kaip tikrinti | Ko ieškoti |
|---|---|---|
| Variklio alyva | Matuokliu | Juoda = reikia keisti, pieniška = galvutės tarpinė |
| Aušinimo skystis | Išsiplėtimo bakelis | Skaidrus, ne rudas, be alyvos |
| Stabdžių skystis | Bakelis | Šviesus, ne tamsus |
| Pavarų dėžės alyva | Matuokliu (jei yra) | Rausva (automatas), ne juoda |
Vizuali apžiūra:
- Alyvos nutekėjimai
- Diržų būklė (įtrūkimai)
- Žarnelių būklė
- Korozija ant kontaktų
Užvedimas
- Šaltas užvedimas – turi užsivesti iš karto
- Klausykite garsų – neturi būti beldimų, girgždėjimų
- Stebėkite dūmus:
- Balti dūmai (šaltą dieną) – normalu
- Mėlyni dūmai – dega alyva (blogai)
- Juodi dūmai – per daug kuro (dyzelis – DPF?)
Išmetimas
Balto popieriaus testas:
- Prilaikykite baltą lapą prie išmetimo
- Palaukite 30 sek.
- Juodi taškai = variklio problemos
- Alyvuotos dėmės = dega alyva
Bandomasis važiavimas
Iliustracija: Bandomasis važiavimas
Trukmė: Minimum 20-30 min.
Ką tikrinti
Važiuojant:
- Ar vairas netraukia į šoną
- Ar nėra vibracijos (70-100 km/h)
- Ar pavarų dėžė keičia sklandžiai
- Ar sankaba nebuxa
- Ar stabdžiai stabdo tolygiai
Garsai:
- Beldimas per duobes = pakaba
- Girgždėjimas sukant = pusašiai, guoliai
- Ūžimas didėjant greičiui = ratų guoliai
- Švilpimas = diržai
Valdymas:
- Ar lengvai sukasi vairas
- Ar stabdžių pedalas kietas (ne minkštas)
- Ar sankaba "griebė" ne pačioje pabaigoje
Testavimo maršrutas
Įtraukite:
- Miesto gatvės (stabdymas, startas)
- Magistralė (100+ km/h)
- Nelygus kelias (pakabos tikrinimas)
- Stačios įkalnės (sankabos testas)
Dokumentų tikrinimas
Privalomi dokumentai
- Registracijos liudijimas – ar sutampa VIN, savininkas
- Techninės apžiūros lapas – ar galiojantis
- Draudimo liudijimas – ar yra
Papildomi (labai vertingi)
- Servisų knygelė – reguliari priežiūra
- Sąskaitos už remontus – ką taisė
- Ankstesni savininkai – kuo mažiau, tuo geriau
VIN tikrinimas
Patikrinkite ar VIN sutampa:
- Dokumentuose
- Po priekiniu stiklu
- Durų staktos etiketėje
- Variklio skyriuje
Jei nesutampa – BĖKITE!
Kontrolinis sąrašas
Prieš susitikimą
- VIN ataskaita patikrinta
- Modelio problemos išstudijuotos
- Rinkos kaina žinoma
Išorė
- Kėbulas be rūdžių
- Spalva vienoda visur
- Tarpeliai tolygūs
- Stiklai be įtrūkimų
- Padangos geros būklės
Salonas
- Nusidėvėjimas atitinka ridą
- Visa elektronika veikia
- Nėra įtartinų kvapų
- Kontrolinės lemputės nedega
Variklis
- Skysčių lygis normalus
- Nėra nutekėjimų
- Užsiveda lengvai
- Nėra keistų garsų/dūmų
Bandomasis važiavimas
- Vairas netraukia
- Nėra vibracijos
- Pavarų dėžė ok
- Stabdžiai ok
Dokumentai
- VIN sutampa
- TA galioja
- Servisų istorija aiški
Dažnai užduodami klausimai
Ar galiu tikrinti automobilį pats, ar reikia mechaniko?
Pagrindines problemas galite aptikti patys su šiuo gidu. Bet jei automobilis brangus (daugiau nei 15 000 €) arba nesate tikri – investuokite 50-100 € į profesionalią diagnostiką.
Kiek laiko turėtų užtrukti apžiūra?
Minimum 45-60 minučių. Jei pardavėjas skubina – tai raudonos vėliavėlės ženklas.
Ką daryti jei radau problemą?
Neskubėkite atsisakyti. Užsirašykite problemą ir naudokite deryboms. Smulkios problemos = nuolaidos galimybė.
Ar pardavėjas gali atsisakyti bandomojo važiavimo?
Techniškai taip, bet tai labai įtartina. Jei neleidžia važiuoti – geriau ieškokite kito automobilio.
Išvados
Mūsų ekspertų rekomendacija
Kruopšti patikra gali sutaupyti tūkstančius eurų. Pagrindinės taisyklės:
- Niekada neskubėkite – skubėjimas = klaidos
- Tikrinkite šaltą variklį – karštame paslepia problemas
- Pasitikėkite instinktais – jei kažkas "negerai" – tikriausiai taip ir yra
- Derėkitės už defektus – kiekviena problema = nuolaidos argumentas
Jei nesate tikri – pasiimkite patyrusį draugą arba samdykite mechaniką. 50-100 € už patikrą gali sutaupyti 5 000 € už remontus.
Reikia pagalbos tikrinant automobilį? Susisiekite su WheelStreet – padėsime profesionaliai įvertinti.



